Alla inlägg under mars 2011

Av Ingela - 28 mars 2011 19:15

  Tur att det finns naprapater... 4 små knyck och man har en helt ny rygg. Man kommer dit som en 80-åring och mer eller mindre invalid och joggar därifrån som en 20-åring. Snacka om föryngring...


   Drygt halva 3 km-rundan i ett sträck i lördags på 12 minuter. Det var fruktansvärt motigt men jag höll i... och det gick. Har ni tänkt på att det är extra skönt att duscha när träningen har varit "svinjobbig" men man inte har gett upp utan hållit i, då är det extra superskönt att duscha. Knepigt  det där med psykologi och betingning...


  God mat och god dryck i goda vänners lag på lördagskvällen. Spel  och umgänge till klockan efter 2 så det var kanonkul. Tack A/A för allt.


  I går förstod jag varför det var så motigt att springa i lördags. Ont i halsen så där som kan tänka sig att det skulle kännas om man drog 2 sandpapper mot varandra...

Samma lika idag så ingen löpning... Har varit och jobbat men gick hem tidigare. Måste gå i morgon...om jag inte är jättesjuk...ingen är oersättlig. Jag har stora möjligheter att gå hem om jag "tar slut" under dagen. Fördelen men "att vara administrativ"...


Det pissiga med ont i halsen är att man inte kan/ska, springa och jag är inte i den fasen att jag behövde extra vila utan snarare behöver jag träna...

Vi får hoppas att det går över fort.

 Det är i alla fall helt OK att konstatera att det INTE är mörkt ute och klockan är tjugo minuter i åtta. Det är toppen!!!


Kramar och vi hörs /Ingela                               

Av Ingela - 21 mars 2011 17:59

  Har en sträckning i ryggen. Inget ryggskott men ont i vissa lägen.... Fick tid till min naprapat i morgon tisdag, det var den första tiden han hade... Tydligen var det var fler än jag som skottade snö i fedags. Ödets ironi... Man häver på hela vintern men den sista (troligen

förhoppningsvis) snöskottningen då skiter det sig... Jaja i morgon är det troligen fixat. 

Hade för ont för att springa i lördags men var ute i går och det gick över förväntan nästan inget ont och jag orkade bra. Det flöt på riktigt bra. 

Priset kom idag, har skitont tur att det bara är att stå ut en dag till nu...

Med andra ord skippar jag träningen idag och i morgon så får jag hoppas att jag kan köra som vanligt från och med onsdag.


Tyck lite synd om mig så hörs vi på onsdag...


Kramen  /Ingela                                   



Av Ingela - 16 mars 2011 21:50

  Japp!!! Just nu är det medflyt... I tisdags och torsdags i förra veckan (V10) en intervallrunda och i lördags första "långrundan" halva 3-km rundan i ett sträck. Det gick som tåget...(ingen bra jämförelse nu för tiden) men det gick kanon...


  I går var det ett intervallpass och det blir det i morgon också. På lördag blir det 2/3-delar av 3 km rundan så nu börjar det bli lite längd i alla fall en gång i veckan. Nikki (schäfern) är sååå lycklig när jag snörar på mig gympadojorna (hon verkar att se skillnaden) hon står och skriker tills jag blir klar och sååå lycklig är hon inte i vanliga fall när vi skall gå hundprommenad...


Det blir en kortisinformation den här gångnen så kommer det mara i helgen i stället


Ha det och vi hörs              /Kramar Ingela

Av Ingela - 8 mars 2011 21:51

   Första rundan utan broddar... Tycker att man flyger fram, vilken känsla. Nu är det bara resten kvar och försvinner isen från vägen så blir det en ren njutning att jogga igen...


  Mycket första  idag... Första rundan i dagsljus också...trots att jag inte flexade hem tidigare... Det är sååå skönt att slippa springa i beckmörker...


Det var allt för denna gångnen...Vi hörs /Ingela                     



Av Ingela - 6 mars 2011 22:28

  Fjärde veckan i löpprogremmet jag kör, är en återhämtningsvecka. Den avslutades igår... Denna veckan, som börjar i morgon avslutas med 8 minuter låpning i ett sträck + 2 kortare sträckor på 3 minuter vardera. Så från och med denna veckan börjar allvaret... För att på lördag om 8 veckor avsluta med 5 km runda utan några gångpauser... Det låter som en dröm men jag vet att det fungerar... Gjorde det ju förra året...

 

   Det är sååå skönt att vara igång igen. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle fixa det. Tappade allt när jag var sjuk november och hade det jättetrögt att komma igång. Men nu känns det bra. Vet också av erfarenhet från förra året att det kommer svackor men nu VET jag att det bara är att hålla ut för veckan efteråt så känns det som man flyger fram!!!...

 

Det var rapporten för denna veckan...

 

Vi hörs och ha det /Ingela                          

Ovido - Quiz & Flashcards