Alla inlägg under september 2010

Av Ingela - 26 september 2010 17:57

  Shit!!! Nu är det bara 1 vecka kvar. Nästa lördagklockan 15.00 smäller det. Då är det dags för milspåret i Vilsta med svågern. Sedan blir det badbalja och en matbit hemma hos oss...

 

  Nästa måndag den 3:e oktober börjar mitt nya liv... Nu har jag nästan...klarat av det jag förutsatte mig att jag skulle träna till. Så nu är det dags för nästa mål. Springa kommer jag nog alltid att göra efter de har dryga 6 månaderna men nu vill jag mer. Har köpt gymkort och skall f o m måndag försöka köra 3 ggr /vecka förutom att jogga 9 km i veckan för konditionens skull. Är vädret urkass blir det "powerwalking" utan stavar men med hund, ja hunden är med om det blir löprundor också... Hon gillar när jag tar på mig gympadojorna...då vet hon att det blir lite mer än bara promenad...

Delmålet är jul...så får vi se hur mycket fett som är bränt tills skinkan skall fram på bortdet...

 

  Nu är det nedtrappning som gäller och på lördag är det dags... Återkommer!!!...

 

Kramisar // Ingela         

Av Ingela - 25 september 2010 19:56

  Vilket skitväders lågtryck...hade tänkt att jag skulle springa Mälarbadsrundan 10 km idag men inte ens Nikki (hunden) ville gå nån längre sträcka idag... Hoppas det blir bätter väder i morgon så jag får göra mitt testlopp före D-day som är nästa lördag den 2/10. Bra siffror förresten 02-10-2010... Det blir inte mer ikväll tar ett glas vin istället...hörs i morgon


Ha det kramis// Ingela          

Av Ingela - 24 september 2010 08:23

  Jag har ändrat i mitt inlägg "Alternativ träning". Det ligger nu på både bloggen och facebook.

 

Vi hörs....// Kram Ingela            

Av Ingela - 23 september 2010 21:22

  Har gjort några tillägg och redigerat  i mitt senaste inlägg "Alternativ träning".


Vi hörs... //Kramar Ingela           

Av Ingela - 22 september 2010 20:04

    I dag har jag inte sprungit men jag har gått i "cross training" - maskinen... 5 km på 35 minuter. Med tanke på att det trots allt är gång och inte jogging så tycker jag att det är en riktigt bra tid... Framför allt så tar det inte emot längre!!! Nu är jag jättepeppad och skall köra ett testlopp på lördag...så får vi se sedan.

 

  På fredag blir det alternativ träning och sedan blir det nertrappning enligt boken och nästa lördag gäller det!!!

Det skall bli jättekul att göra upp med mig själv.

6½ månad med tre träningspass i veckan och inte ett missat träningspass men jag har inte kört alla pass enligt boken utan en del har jag gjort efter eget huvud...

Jag är faktiskt ganska stolt över mig själv!!!

 

Därefter börjar mitt nya liv och så får vi se vad vårens utmaning kan bli...   

   Vansbrosimmet kanske???...nä...för kallt!!!...flin    

 

Många kramar och vi hörs //Ingela                         

Av Ingela - 20 september 2010 19:38

Det finns ett nytt inlägg på min blogg...   

Av Ingela - 20 september 2010 19:15

  Javisst är det så. I går var allt jobbigt men idag känns det mycket lättare. Jag var faktiskt beredd att kasta in handduken igår men efter en riktigt skaplig träningsrnunda idag så känns allt mycket bättre.

 

  I lördagd provade jag något helt nytt, gymmet, som jag berättade om. Det enda positiva med gårdagen var att jag inte hade så mycket träningsvärk...kände lite i armar och rygg men absolut ingenting i mage och ben... så där kan man lägga på lite mera eller göra fler repetitioner... Det känns jättebra att ha ett alternativ till joggingen när vädret inte är sammarbetsvilligt.

 

  Nähä...nu skall jag försöka få lite i mig... det har inte blivit så mycket sedan lunchen...

 

 // Vi hörs och många kramar från en Ingela på mycket bättre humör idag...                      

Av Ingela - 18 september 2010 23:04

  Nu är det inte kul!!!... Var ute och intervallade i tisdags 14/9 och tyckte att det var ganska jobbigt... Därför tog jag två dagars vila och var ute igår (fredag) igen, för nästa intervallpass. Det var fullständigt vidrigt...det kändes som att springa i tuggummi! Men när jag kollade tiden så var den faktiskt ganska OK...3 km på 19 minuter...helt OK.

 

  I dag har jag gjort något helt nytt! 1½ timma på gym. Jag som har varit helt aniti gym, har under sommaren insett att om det blir en lika kall vinter i år som det var förra året så kan det bli tufft att komma ut och springa...men med ett gymkort kan man "springa inomhus"... Så dag var det debut. Började med 10 min "cross training" och sedan körde vi  armar, mage, rygg och ben. Misstänker att jag har träningsvärk i morgon men, men det kan det vara värt... Avslutade med 15 minuter "cross t" och hade då avverkat 3 km, på maskinen sammanlagt före och efter "gym övningarna", på 24 minuter, (helt OK) och det var kul och det gick bra... Snacka om att jag behövde känna att jag orkade... Hoppas nu bara att träningsvärken inte är värre än att jag köra ett riktigt långpass i morgon...det behöver jag nämligen också...

 

  Vem är det då som har fått iväg mig till ett gym???... Jo såg på "Fb" att Tuija Zens skulle börja och eftersom hon hade tittat på gymmet i Torshälla och det ligger på vägen till/hem från jobbet så var det bara att bestämma sig. Snyggt och rymligt i lokalen bra maskiner och många av varje sort så det är ovanligt med köer så de i kassan... Dessutom är det alltid bra om man är mer än en som skall träna...det blir lite mer press då...

Så nu blir det nog ett par gånger i veckan. Dessutom finns det yogaklasser, corepass, spinning och boxträning så man kan komplettera med detta också. Funderar på lite yoga för smidighetens skull... Det är lätt att bli stel när man "bara" springer...

 

 Ja det var allt för idag vi hörs i morgon efter långpasset...

// Kramar Ingela               

Ovido - Quiz & Flashcards