Alla inlägg under juli 2010

Av Ingela - 29 juli 2010 13:37

    Nu har jag fått nog. Jag vill ha sol och varmt igen! Det räcker med nederbörd. Det är ju för sjutton fortfarande bara juli... Det skulle faktiskt lika gärna kunna vara september, huvaligen...


  I måndags var jag ute och intervallade igen. Det gick ganska tungt...men regnet hängde i luften och det var mycket hög luftfuktighet. Vi genomförde i alla fall passet även om det tog emot. Igår var det dags igen 5X2 min snabbt intervall med 1 min gång emellan och 5 min jogg före och efter snabbintervallen. Jag tog vår 3 km-runda och satte personrekord...3 km på 18,80 minuter ~ 6,2 min /km. Jag är jättestolt...

På lördag är det dags för distansträning 50 minuter i ett sträck. Det skall bli intressant att se hur långt man kommer då. Det borde kunna bli nån stans mellan 7 och 8 km. Jag tror inte att jag klarar 6,2 som km-tid några längre sträckor än men är skitstolt över de 3 km som jag klarade igår... Lovar att tala om hur det gick.


Nu skall jag dra täcket över huvudet och vänta på bättre väder...  


Vi hörs // Kramisar Ingela          

Av Ingela - 26 juli 2010 11:44

  För utom vädret så är det faktiskt helt OK... Träningen går som på räls. Det är skitkul att intervalla dessutom sprang jag 6 km i ett sträck i lördags och kunde ha sprungit mycket längre. Riktigt nice. Skall intervallträna idag så det gör inget om värmen väntar tills i morgon för att återvända.


Är tillbaka på jobbet för att gästspela en vecka sedan är det semester igen, så om det nu måste vara dåligt väder så är denna veckan helt OK för min del... MEN jag föredrar sol och varmt oavsett om jag jobbar eller inte...


Det blev ett kortisinlägg den här gången men jag återkommer med mera...


Många kramizar //Ingela            

Av Ingela - 15 juli 2010 18:37

  I like it...ibland i alla fall, ja träning och semester alltså. Semester är alltid toppen!!! Träning är toppen i bland.


I tisdags var jag ute på min första intervallträning på ja 20 år i alla fall. Den varmaste dagen för sommaren, då i alla fall.  Hunden och jag stack iväg tidigt för att det inte skulla vara så varmt, ca 09.00, men det var vidrigt!!! Jag orkade inte slutföra intervallet.  Det första gick ganska bra men sedan... Det var bara att kasta in handduken. Så det blev jogging i stället. Hunden klarade det bättre än jag och sedan fick hon sin belöning, bada i sjön, ja jag badade oxå... 


  I går var det powervalking på programmet och det gick kanooon. I dag var det dags för intervallpass igen. Ja jag vet att att jag har kört ihop passen men det blev så (trombocytgivning må, och jag blir helt slut om jag skall träna den dagen...). Det blir bättre nästa vecka. I alla fall så gick intervallpasset idag helt OK. Javisst, jag blev helt slut men jag orkade alla intervallen. Det känndes toppen.


Nu blir det vilodag i morgon... ja hundprommenad blir det alla dagar, men ingen löpning. På lördag är det dags för ett distanspass. Löpning 35 minuter i ett sträck. Ska kolla om det inte kan bli 5,2 km-rundan som jag har mätt upp. Hoppas att det är lite svalare i så fall. Annars får hunden vara hemma, hon är den som far mest illa av värmen. Jag måste börja klippa på tiderna nu för att fixa Vilstamilen på 60 minter... Oh boy what have I done...


Vi hörs...//Kramisar, Ingela         

Av Ingela - 10 juli 2010 12:13

  Torsdag 17.30 = semester!!! Phuuuuuuuuuuuuu, äntligen! Herregud vad jag har väntat på detta i år och hej och hå vad skönt det är. När man då väl känner efter så blir man helt enkelt toktrött...


Det blev alltså ingen träning i onsdags inte heller torsdag eller fredag. Förklaring, trött, trött, trött... Men idag sprang Nikki (hunden) och jag 28 minuter i sträck, Jollebasen-Mälbygärdet fram och tillbaka, 4 km, och det gick kanonbra. Klockan 09 stack vi iväg för att det inte skulle vara så varmt men det var det ändå. Man svettas som gris, om nu dom svettas så särskillt mycket, inte vet jag, men svettigt var det. Klipp i steget också så det var en riktigt skaplig kilometertid. Skönt med puls- och kilometerklocka då har man det svart på vitt. 7 min/km, i 4 km och varmt, ganska skapligt... Snacka om att det var skönt att bada när vi kom ner till jollebasen. Vi slängde oss i båda två. Problemet är bara att Nikki inte tror att vi kan simma så hon måste vara med och försöka "livrädda" oss. Måste föröka få tag i nån "Baywatch" grej som man kan hänga på henne och ta ett foto. Vår schäfer passar inte i röd baddräkt i alla fall, (inte matte heller) så det bli något annat...   


I dag lördag är det städning på programmet. Här är jättevarmt men lite småmulet och kvavt så det kan nog bli åska fram på dagen. Skönt med poolen så man kan ta ett dopp när det blir för varmt...


Japp, det var dagens rapport...


Vi hörs! // Ingela        

Av Ingela - 6 juli 2010 09:54

  Blä,blä, blä!!! Var ute och joggade 4 km igår. Helt värdelöst! Att man aldrig lär sig!!!... Jag vet ju att jag inte skall äta innan jag tränar men jag trodde att 2 (två) timmar mellan mat och träning skulle räcka, men inte då. Fick jordens håll och ont i magen... Erika dottern som har varit sjuk och inte tränat på en vecka bara försvann... Snacka om att man mår ändå sämre då... Fick i alla fall till slut ihop tiderna så jag joggade enligt schemat. Nån sa att det är de här riktiga "skitpassen" som ger mest. F-n trot. Jag känner mig mest "på" och laddad efter de där passen som man flyger fram på...


  Vid jollebasen låg det två sälar och plaskade. Erika och hunden Nikki(schäfern vi har). Jag tittade bara på den här gången (fortfarnade ont i magen) men de båda blötdjuren badade jättelänge, det är superskönt i vattnet ca 23 grader skulle jag tro. När vi kom hem tog jag i alla fall ett dopp i polen, 26 grader...också skönt. Men jag hade ont i magen hela kvällen så det blev tidig läggning


  Är fortfarande off även idag...trött och tung i benen. Det kan ju också bero på att det bara är 3½ dagar kvar till semestern...fortsätter "offet" tror jag att jag tar komp på fredag och börjar semstern på torsdag... Kan va lite kul att se fram emot...


  Ny träningrapport kommer torsdag.  Många kramar//Ingela        

Av Ingela - 5 juli 2010 09:09

  Äntligen, äntligenen sommarhelg! Vilken skön helg. Bryggfest i fredags med pastasallad, visor, god dryck och kanonväder. 23 grader i Mälaren klockan 21, då är det högsommar. Lördag och söndag vid polen på tomten 26 grader som mest och strålande sol! Kan man önska sig mer? Jag håller med Rasmus Haglund, varför åka utomlands när den svenska sommaren är såhär?


  Igår var det dags för en löprunda igen. 30 minuter i ett sträck. Jag hade satt klockan på ringning för att det skulle vara en dräglig temperatur, så klockan 09.30 var det dags. 8 minuter/km är jag nere i nu.  Men det var varmt ändå. Tur att jag lämnade hunden hemma,  det hade blivit för varmt för henne. Det är ganska bra att ha kommit ner på 8 min/km, tycker jag men jag måste ner på löptider på runt 6 minuter för att klara vadet men Anders... Dessutom gäller det att hålla i en mil och inte bara några kilometer...Har tack och lov lite tid på mig det är inte dags förrän i september....


I kväll är det dags för en runda igen och nästa vecka är det dags att börja med intervallträningen... Hej och hå.


Många kramar och vi hörs...//Ingela           

Av Ingela - 1 juli 2010 10:14

  Var lite nervös för träningen igår, det gick ju inte så bra i måndags... Men "wao" vad det gick bra. 5,5 km i intervaller om 10 min löp 2 min powergång, fixade till och med en spurt i backen upp till huset.                          Sedan en dopp i polen (25 grader) inte dumt. Nu känns det som man är på gång igen.   


Tycker det är lite konstigt det här med dagsformen. Den är minst sagt svajig. Ena gången är det skönt att jogga men nästa gång är det jättejobbigt samma distans men än så länge har jag inte gett upp i alla fall. Har ju som mål att springa 1 mil den 25/9 och det är inte förhandlingsbart. Så det är bara att bita i...jag KAN inte/får inte tappa stinget nu!!! 


På lördag är det 30 minuter jogging i ett sträck. Ska bli intressant att kolla hur långt man kommer på den tiden nu... Det borde bli upp mot 4 km... Konditionen har blivit attan så mycket bättre på 15 veckor. Då var det skitjobbigt att jogga 3 minuter, nu joggar men ledigt 3 km, inte illa eller hur...


Vi hörs o syns...//Kramisar Ingela       

Ovido - Quiz & Flashcards