Alla inlägg under februari 2011

Av Ingela - 27 februari 2011 17:45

  Jästrar vad bra det går!!! Tre träningsveckor fixade! Jisses vad stolt jag är över mig... Tyvärr blev det bara en runda i veckan. Sena kvällar och så är det är inte kul att springa på en ganska trafikerad landsväg i mörker och halka även om det finns gatubelysning och broddar... Men från och med i morgon blir det ändring på det. Jag räknar kallt med att det är skapligt ljust till klockan 18...tittar ut nu och det är inte becksvart (klockan är 17.50) så kan man bara fixa så man är hemma vid 5-tiden två dagar i vecka så är saken biff...

 

  Förra söndagen var Erika (dottern) och jag och tittade på "Kings speech", har ni inte sett den så gå och se den... En helt grymt bra film. Får Colin Firth inte en Oscar för den rollprestationen så är ingen värd en Oscar...

 

Det var allt för denna gångnen...

 

Vi höres/ Ingela                           

Av Ingela - 20 februari 2011 14:10

  -7 grader i solen och strålande vinterväder. Hundpromenad och joggingtur allt i ett med dottern som sällskap... Det kan nästan inte bli bättre! Jo det kunde vara +25 grader och ljumma vindar och ett glas mineralvatten på altanen och dopp i polen när man kommer hem... MEN. Är det vinter så skall det vara såhär och inte en massa slaskeklabb, modd eller underkylt regn, huvva säger jag bara...DET gillar inte jag... Ska det nu vara vinter så skall det vara så här...

 

  I dag har jag i alla fall in sett att jag visst fixar att jogga när det är en massa minus ute så från och med nu kommer det inte att finnas några ursäkter för att INTE springa på vintern...

 

  Eftermiddagen skall ägnas åt matlagning... Inklusive dessa urtråkiga matlådor...

 

  Klocka 18.00 blir det bio med Erika. "The kings speech" som skall vara bra säger de som sett den och även recensenterna Colin Firth är viss nominerad till en Oscar för sin tolkning. Vilket som det skall kul.

 

  2 veckor är nu avklarde med löpträning och jag känner mig sååå duktig!!!...  

 

Det var allt för denna gången

 

Vi höres.../Ingela                          

 

Av Ingela - 7 februari 2011 18:08

  Japp!!! Då var runda två avklarad... Man känner sig faktiskt mycket piggare bara av att göra det som man har föresatt sig...

 Nu är det bara resten kvar. Och jag vet att svackorna kommer och det är då det blir svårt... "Men idag känns det bra och idag är jag stark"

 

Många kramar och vi hörs/Ingela               

Av Ingela - 6 februari 2011 20:28

  Så där ja!!! Nu är det gjort. I strålande solsken, iskross under fötterna och broddar på skorna... Den första rundan ute för i år!!!... 3,3 km på 24 minuter. Inga superresultat men jag orkade. Bättre än vad jag trodde själv. Så nu fick jag den där kicken som man kan behöva ibland för att inte ge upp på förhand.

Har suttit med träningsschema och kalender nu i kväll för att konstruera ett program. Nu tror jag att det är klart och jag har en plan. När det gäller träning behöver jag en plan. Jag är inte typen som kan köra ett par gånger i veckan utan att ha det nerskrivet och bocka av varje utförd runda. Sån är jag... Men nu är den första rundan i hamn!!!

 

Kramar och vi hörs /Ingela                

Av Ingela - 1 februari 2011 18:37

Hej och hå så det kan gå... Ja så mycket gymmträning har det inte blivit än men promenaderna har jag kommit i gång med...alltid något. Och jag har börjat med komigång joggingen från förra våren... Bara börjat men i alla fall.

 

Mitt huvud och mina mentala krafter fokuserar på ett annat projekt... Ett mycket positivt projekt. Jag kommer att berätta här på bloggen när jag är mogen men den här nya är en energislukande process märker jag. Det är mycket tankar hit och dit och det kostar energi märker jag. Jag känner mig trött och har behov av att vara ifred...inte riktigt jag, så vi får väl hoppas att det är tillfälligt... Processen är bara i sin linda än så man skall nog inte kräva för mycket heller. (Låta saker vara ett tag och tålamod är inte min starkaste sida...)

Jag lovar att ni skall få information men just nu får ni tåla er...

 

Kramar och vi hörs/Ingela            

 

Ovido - Quiz & Flashcards