Alla inlägg under juni 2010

Av Ingela - 29 juni 2010 12:57

  Jag känner mig som en slokande tulpan idag... Usch och tvi vad det var jobbigt att springa igår. Första 10 minuterna gick bra men sedan var det ett 30 minuters helvete. Varmt och tungt, jag orkade inte jogga utan fick gå flera gånger... Där ser man att mat och dryck spelar roll. För lite kolhydrater och alldeles för lite vätska, då får man betala priset och igår var det högt... 

   Belöningen var att hoppa i polen (24 grader) när jag kom hem och dricka 3L!!!...vatten. Ja det är faktiskt sannt. Jag drack nästan 3L vatten direkt när jag kom hem så visst låg jag back, insåg att jag behövde kolhydrater också så det blev lite potatis till fisken.            Jag betalar även idag. Är ovanligt trött och seg, tung i benen och allmänt off. Men det tar lite tid att fylla depåerna när man tömmt dem...

  Idag blir det träningsfritt, bara en hundpromenad i makligt tempo och möjligen ett dopp i polen. Hoppas att det känns bättre i morgon för då är det dags för nästa träningspass. Jag har i alla fall lärt mig läxan och i morgon blir det kontinuerligt vätskeintag hela dagen och kolhydrater till lunch...

Vi hörs o syns och många kramar // Ingela         

Av Ingela - 28 juni 2010 14:22

  Jag gillar det här! Sol, över 25 grader varmt, lite lagom vind! Kan det bli bättre? I och för sig om det alltid var såhär så skulle man kanske tröttna...

            Jaha då var midsommar över för i år. En bra helg trots sjukdommar. Maken, Kent och dottern, Erika har haft feber och brakförkylning själv har jag "bara" haft feber. Jag mår i alla fall riktigt skapligt nu men hur maken och dottern mår vet jag inte än. Jag jobbar...

            I kväll är det dags för en löparrunda igen hoppas att huvudvärken har gett sig så jag kan ge mig ut. Nu börjar det bli riktigt skönt att springa. Dels för att man orkar och dels för att jag tycker det är skönt att springa när det är varmt. Jag gillar också att svettas (jag vet, lite perverst...), men jag tycker det är skönt när man kommer hem efter en löparrunda och är genomsvett. Då vet man att man har gjort något...

            Jaha det var allt för denna gången. Vi hörs...//Ingela     


Av Ingela - 24 juni 2010 14:02

  Hej igen!

Nu kan ni nå min blogg även via facebook. Ni som vill följa mina vedermödor i löparspåret från soffpotatis till 1mil, det är bara att följa länken. Vi har kommit till 5 km och ligger på ca 10 km i veckan. Det är både upp och ner. Just nu är det ganska mycket upp...


Glad midsommar på er alla och simma lugnt...           //Ingela

Av Ingela - 23 juni 2010 19:47

  Yes, yes, yes!!!

Jag älskar semester...i och för sig är det bara en vecka men i alla fall. Guuud vad det är skönt! Det var ett tag sedan sist men här har det hänt saker.

       Träningen i förra veckan var vidrig. Rent ut sagt för dj... Men i söndags hände det nått. Om det var att man forfarande gick på kärleksrus efter det helt otroliga bröllopet på lördagen eller om det var något annat det vete katten men jag flög fram. Så nu känns träningen bra igen.

       Sedan var vi ju med i Rixsfm, Erik och Tittis skönaste eftermiddgar, Titti tar fotbollston. Som jag berättade i förra veckan. Men maken la ju på... (trodde det var lilla jag som ringde och teroriserade honom när det var Titti). Fotbollsresan vann vi alltså inte men en årsförbruknikng av Coca Cola fick vi i alla fall, inte illa. 365 flaskor. Så nu kan vi bjuda alla som kommer på Cola...

       Vi skulle ha kryssat med Birka Paradise nu i midsommarhelgen men planerna ändrades. Paret vi skulle ha åkt med lämnade återbud och sånt kan ju hända. Så nu blir det traditionsenligt midsommarfirande på landet men det är ju nästan lika bra, i alla fall om vädret håller i sig.

       Jag njuter i alla fall av ledigheten, träningen som går framåt, sloar och badar i polen och tar en Cola... Ååå har det skönt. Semester kallas det... 


       Vi hör och syns. Jag kan inte lova att uppdateringarna blir lika täta i sommar men jag skall göra vad jag kan.

         Många kramar Ingela                  


Av Ingela - 15 juni 2010 08:38

  Konstigt det här med träning... I lördags joggade jag utan en blinkning 5 km i ett sträck och igår när vi skall jogga 10 + 10 minuter så orkar jag inte det utan är tvungen att gå även mitt i joggingperioderna... Jätteknepigt!!!

I dag tisdag är det vila så får vi hoppas att det går lätt som en plätt på onsdag. Då är det samma löppass som i går.

 I vilket fall som helst så är det inte läge att ge upp, motivationen är forfarande på topp!!!


Många kramar Ingela       


Av Ingela - 14 juni 2010 16:33

  Idag fick jag ett infall och för första gången någonsinn meilade jag in till Erik o Titti på Rixfm's "skönaste eftermiddagar". Mitt upplägg gick hem och de skulle ringa upp min man Kent, och de gör de. DÅ LÄGGER HAN PÅ!!!...   

Jaja i alla fall så har han/vi chans att vinna en fotbollsresa för 2 till valfritt favoritfotbollsland. Resultat kommer på fredag. Det blir spännande att se om man vinner... Redan nu har vi vunnit en årsförbrukning på Coca Cola, inte illa...

I kväll skall det springas igen och det är faktiskt så att jag börjar se fram mot dessa rundor. Mycket knepigt hur man kan förändras...


Vi hörs. // Kramizar Ingela      

Av Ingela - 13 juni 2010 14:24

  Wow vad jag är stolt över mig själv... Igår lördag den 12/6 joggade jag 5 km i ett sträck!!! Kan ni tänka er 5 km. För 12 veckor sedan hade jag andningsproblem när vi skulle jogga 2 minuter... Nu klarar jag av att jogga (inte springa) i 40 minuter utan att tappa andan. Det är inte klokt att det trots allt går att få till det 12 veckor. Som extra bonus så blir man otroligt motiverad också så nu skall det bli jättekul att börja med intervallträning, ett ord jag aldtig trodde att jag skulle ta i min mun igen men nu är jag där...


Vi hann också med att gratulera kusinstudenten Hampus igår. Grattis igen om

du läser detta och hoppas att håret inte gör fööör ont idag...  

Hoppas att du hade kul. Studentfesten är en sån där en gång i livet grej så det är många förhoppningar den skall leva upp till... Men eftersom du är en klok ung man tror jag att du mår såhär...   


Tårtorna blev i alla fall succé och Annikas garnering med jordgubbar var toppen. Hela festen med mat och dryck var kanon. Tack så mycket!!!


 Åter till träningen... 

I morgon måndag är det dags att börja på nästa del. Så att vi om 12 veckor kan springa en mil (10 km). Hmm det låter jättelångt... Om jag skall klara att springa Vilstamilen den 25/9 måste allt klaffa. Inga överhoppade träningar, skador eller sjukdommar och en intervallträning som fixar till konditionen så jag klarar en mil på 60 minuter.

Sen kan vi gemensamt hälla i oss öl på kvällen Anders och jag skall bannemej fixa det... Min tävlingsinstinstingt har verkligen vaknat till liv...


Många kramar från en mycker nöjd...//Ingela        

Av Ingela - 11 juni 2010 08:28

   I går var det näst sista joggingturen i den här första omgången. Det gick toppenbra! Orkade spurta sista 20 sekunderna och lade till 1 extra minut i backe på slutet. Snacka om att man känner sig lite stolt... I morgon lördag är det dags för det första "slutprovet", 5 km i ett sträck. Nu tror jag faktiskt att det kommer att gå bra. För 12 veckor sedan fanns det inte på kartan att jag skulle orka jogga 5 km i ett sträck men nu vet jag att det kommer att funka.


   Jag bakade också två studenttårtor igår. Den sista i kusingänget tar studenten i morgon (lördag 12/6) och jag har lovat att fixa tårtor. Hemgjord maräng och och glasstårta med grädde och jordgubbar skall det bli. När jag kommer hem idag skall jag göra den sista garneringen och sedan skall de transporteras in till feststället för att förvaras i frys till i morgon. Jag hoppas att de "faller på läppen"...


  På måndag är det dags att sätta igång med nästa del i joggandet... Från 5 km till 10 km i ett sträck. Jag kommer att (inte från början) byta ut ett pass till ett intervallpass för att få lite snabbare konditionsförbättring. Dessutom måste jag börja göra något för att förbättra smidigheten, yoga och/eller streching kommer det att bli. Jag märker att jag är stel efter våra långa löppass så lite mer organiserad sreching och yoga tror jag kommer att bli bra.

Jag måste försöka göra en kostförändring också men jag har medvetet väntat lite med det. Det är så mycket omställning i kroppen när man börjar träna så här organiserat så jag har fått för mig att man inte skall göra allt på en gång. Men nu känner jag mig jättemotiverad så nu tror jag att det är dags. Dessutom tycker jag att det är lättare att hålla igen på sommaren, jag känner mig inte lika hungrig...


 Lovar att jag kommer att uppdatera under helgen så ni får höra hur "slutprovet" gick!!!


Vi hörs o syns...//Kramisar Ingela        



Ovido - Quiz & Flashcards