Alla inlägg under april 2010

Av Ingela - 30 april 2010 09:42

  Valborg... Fredag och ledig från 12.30 Mmmmmmmm... Lite kalas blir det men i morgon är jogging 10 minuter wså nått vrålröj blir det inte. Här kommer nu träningen först.


Var på massage igår, det vet ni ju. Guuuuuud vad skönt det är. Man känner sig som ny. Änligen känns det som de sisat resterna efter min vurpa i början av mars änligen har försvunnigt.


Nä nu tar vi helg så får jag se om det blir nån rapport under under helgen. Måste komma ihåg att smsdeklarera också... Det är mycket nu...   


   Ha de och vi hörs //Ingela     



Av Ingela - 29 april 2010 08:15

   Ajajajajajaj!!! Jag har träningsvärk!!! Mina vader gör ontontont... Men träningsrundan igår fixade vi i alla fall och det gick riktigt bra. Men hu vad ont det gör idag. Tur att det inte är nån träning förän på lördag. I kväll och imorgon blir det bara prommenader för att förhoppningsiv bli av med lite mjölksyra...


Masajskorna verkar vara ett rent lyft... Tog på mig dem när jag kom till jobbet idag och en hel del av värken gav sig direkt så det blir masajskor hela dagen...


På eftermiddagen skall jag på massage och det skall bli jätteskönt. Hoppas att hon har tid att ge benen en omgång också så blir det mindre onr i vaderna...


Om vi inte hörs  imorgon.. Hoppas att ni alla får en trevlig Valborg!!! Bränn inga hus och simma lugnt...   


// Kramis Ingela        

Av Ingela - 28 april 2010 08:55

  25-årig bröllopsdag och en man som överraskar totalt...fixade käk, fläskfile och potatisgratäng. Dessutom hade han köpt den orkideen som jag hade i brudbuketten... Snacka om att man kan bli förvånad. 

Ja idag är dags för nästa träningspass. Hoppas att jag orkar jogga hela tiden idag också och att det känns lite lättare än i måndags...


Vi hörs // Ingela     

Av Ingela - 27 april 2010 11:16

  Åhhhh!!!!!!!!!!vad jag älskar våren... jag blir som pånyttfödd. Man kan gå ut i t-shirt utan att frysa häcken av sig, folk ler när man möter dem och framför allt börja vi vara ute mera. Igår när dottern (Erika) och jag var ute och "sprang" (joggade för första gången, innan har det varit lubbing)så var det hux flux massor med folk ute. Mysigt!


Ja vi var ute och joggade igår. Det var inte kul. OK som jag skrev tidigare så var det jogging men usch vad det tog emot, ont och tungt, men vi genomförde passet och i morgon så är de dags igen... Pust...


Jag har lite ont i ena vaden men bara lite... har lite träningsvärk också men det tror jag är masajskorna. De är jättesköna att ha på sig men man får tränigsvärk... Skoskavet är helt OK, tack gode gud för compeedförband...


Idag är det 25-årig bröllopsdag så nån prommenad blir det nog inte...  


Vi hörs //Ingela      

Av Ingela - 26 april 2010 15:10

   Har köpt ett par "masajskor" , MBT-skor. Enligt instruktionen skall man bara gå i dessa skor 20 minuter första dan. Larv sa jag och tog dem på promenad igår. Jag fick naturligt vis ett jätteskavsår på ena hälen och det kan jag ta, det finns Compeed-förband men vilken vilken träningsvärk!!!!!!!!!! Jag har jätteont på baksidan och insidan av låren samt rumpan. Ajajajajaj!


I kväll är det dags för nåsta träningsrunda. Inte ens skoskavet gör att jag funderar på att skippa träningen. Då har man kommit en bit på väg och jag ser fram emot nästa träningsrunda. Ja runda är väl att ta i men nu går det ganska fort framåt. Det är enligt schemat tänkt att jag skall klara 5 km den 12 juni så nu måste det börja hända saker. Hoppas att man kan springa i T-shirt idag vi får se.

Vi hörs//Ingela            

Av Ingela - 24 april 2010 18:59

Jag klarade det!!! Jag har "joggat" 8 minuter i ett sträck. Är jag nått stolt eller!!! Jag trodde att det skulle vara mycket jobbigare än det var.  Så att fortsätta är inga problem, idag i alla fall. Jag svävar fram en halv meter över marken.         

I morgon är det vilodag från löpning men eftersom mina hälsenor äntligen har bestämt sig för att sammarbeta så skall jag ta en morgonprommenad med Nikki "vår" schäfertik som blir 4 år den 10/6 men som tror att hon är typ ett år...

I alla fall har jag saknat helgprommenaderna nått otroligt nu när jag har prioriterat löpning och inte vågat lita på att hälsenan skulle hålla för både "jogging" och promenad men i morgon är det dags. Jag har inte haft ont på hela veckan.

 Har varit på utbildning i tre dagar och visst är det lustigt att man kan trippa omkring i högklackat i tre dagar och inte ha ont en sekund. Men att prommenera en halv kilometer har varit helt omöjligt i ett par veckor. Men men nu är detta för hoppningsvis över så att jag även kan komma igång med lite powerwalking. Kanske det kan blir lite snabbare resultat då...


Japp der var allt för idag. Jag hoppas att jag skall hinna skriva lite tätare än hittills det är inte kul att läsa en blogg när det är för glest mellan inläggen...


Vi hörs....   



Av Ingela - 23 april 2010 08:34

         Inte ett enda missat träningspass på 5 veckor! Detta är ett personligt rekord, i alla fall för de senaste åren! Jag kan inte säga att jag flyger fram än, men det går framåt.


På lördag är det det första ultimata testet... 8 minuter löpning i ett sträck. Jag måste erkänna att jag just nu inte riktigt begriper hue det skall gå till men jag tyckte precis samma sak när vi skulle jogga 3 minuter i stäck första gångnen och det gick ju bra om än ganska långsamt.


Äntligen syns det på vågen att jag har börjat träna! Men framför allt märks det i måtten.


Min hälsena som har bråkat med mig ett tag, verkar ha lugnat ner sig så nu hoppas jag kunna ta upp promenaderna emellan joggingpassen också. Jag har prioriterat löpning och avstått promenader eftersom promenaderna har gjort mest ont. Men idag är jag HELT smärtfri. Ingen smärtstillande kräm eller värktabletter, inga höga klackar (har gjort mindre ont än lågklackat) utan smärtfri i gympaskor. Guuuud vad skönt!


Nu gäller att ladda inför åttaminuterslöpet i morgon //Ingela

  




Av Ingela - 15 april 2010 14:47

    Är lite ringrostig, har inte skrivit dagbok sedan tonåren, men nu får detta bli min sporre för att inte ge upp. Jag skall springa 1 mil på 60 min den 25/9 (ett vad med min svåger), efter ett mycket lååååååååååång träningsuppehåll. Och här tänkte jag skriva om mina vedermödar under redans gång. Har efter många års uppehåll äntligen snört på mig skorna och kommit ut på vägarna igen. Började den 21 mars. Fem minuters snabb promenad en minuts löpning som upprepas tre gånger. I går den 25 april såg schemat ut som följer: 5 min gång 1 min löpning, 5 min gång 3 min löpning, 4 min gång 2min löpning och 5 min gång...en bit på vägen men lång väg kvar. Inte speciellt mycket träningsvärk och kompletterar med lite yoga, pilates och streching. Behöver gå ner en hel del i vikt också men har inte slutat äta... Däremot försöker jag att inte äta en massa onödigt. Har inte gått ner mer än 2 kg sedan den 21 mars men 6 cm i midjan och 8 cm runt höft och under bysten. Lite tjurigt att inte ha gått ner mera i vikt men det kommer väl hoppas jag. Har idag fått ont i halsen men hoppas att det går över tills det är dags för nästa träningspass...

   

Ha det /Ingela

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards