Alla inlägg under oktober 2010

Av Ingela - 30 oktober 2010 11:55

  Hej! är ni kvar??? Efter 11 bedrövelser och 7 svåra år samt en semester så är jag tillbaka! Reagerade alldeles för häftigt på bältrosvaccinet, blev ordenligt sjuk och fick träningsförbud...

  Lördagen den 23/10 åkte vi till Krakow med två andra par. 4 dagar med kanonväder, mycket god mat och dryck och massor med shopping... I söndags satt vi ute på en trattoria i många med timmar i strålande sol och svettades...den 24 oktober!!! Kan det vara bättre???

  Jag har varit ordentligt trött sedan vi kom hem inte bara av sena nätter. Träningförbudet gäller till och med idag men jag har fuskat lite... Nikki (vår schäfer) och jag har powerwalkat 3 km nu på förmiddagen. Guuuuuuuuuuud vad det var skönt att få ta i ordentligt igen. Promenader i all ära men jag behöver svettas!!! 

  I morgon tänkte jag ta en riktig långprommenad och på måndag börjar träningen igen. Måste hoppa tillbaka minst 4 veckor i programmet, snarare 6 v,  så jag har bestämmt att byta program helt och gå på ett av IForms andra träningprogram. Det känns så skönt att antligen vara pigg på att träna igen !!! Nähä nu skall jag gå ut och kratta löv... man vet inte när snön tänker komma och det är skönt att få bort löven innan det blir vitt ute...


Önskar er alla en hemskt skön Halloween                  

  

      //Kramar Ingela         

Av Ingela - 19 oktober 2010 20:24

  Förbannat oxå... Jag är ålagd träningsförbud!!!... Berättade i söndags om min reaktion på bältrosvaccinet...det har fortsatt... Jag går omkring med lite småfeber och en arm som är svullen tll dubbel storlek, nästan... samt utslag (inte bältros) på ryggen och lite småvärk i kroppen men jag får inte på några villkor anstränga mig med löpträning. Vet inte hur länge men i alla fall denna veckan ut resten beror på hur snabbt symtomen försvinner säger dom... Så nu får vi se hur det går den 30/11 men jag kommer igen!!!!!!!!!!!!!!! Jag lovar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Och Ander det blir bara uppskov du slipper inte reprisen...

 

Kramar och vi hörs.../Ingela                       

Av Ingela - 17 oktober 2010 13:37

   Skulle varit ute och sprungit idag men. Igår fick jag första dosen i en studie med bältrosvaccin och det är inen tvekan om att jag har fått riktigt vaccin och inte koksalt... Hade nästan 40 grader feber i natt men mår förhållandevis bra idag. Ingen feber men öm i kroppen så löprundan får bli i morgon i stället...

Håller på att frosta av frysen och känner mig ganska duktig...

Funderar på att baka nått men vi får se...


Kramar och vi hörs.../Ingela        

Av Ingela - 16 oktober 2010 15:13

   Vilken fantastisk höstdag. Promenad med hunden, in till stan för att köpa höstväxterna, (det blev skitsnyggt om jag får säga det själv). Löprrunda på 5,5 km helt OK. Nu blir det ut i köket och försöka få till nått att äta. Inget som slår sonens middag i går i alla fall. Jäklar vad han är duktig på att laga mat och han har känsla för det också, både snyggt att titta på och gott i munnen...

Det blir nog en "falsk lasagne", den brukar falla på läppen.


  Veckans träningar har gått bra. Det vill säga att jag har gjort det jag skall göra men det känns inte helt lätt... Det känns som att springa i uppförsbacke... Vi får hoppas att det vänder för just nu krävs det piska för att komma ut och springa och egentligen tycker jag ju att det är kul, så jag vet inte vad som är fel, men något är det... Ja ja det kommer nog fram vad det lider. Nu skall jag ägna mig åt en slapp lördagkväll i TV-soffan kanske med ett glas vin... Efter middan alltså...


Vi hörs / Kramar Ingela                        



...

Av Ingela - 9 oktober 2010 14:33

  5,5 km på 35 minuter!!! Back on track efter ett par veckor i uppförbacke. Huva vad skönt det känns!!! Nu är kul att träna igen...     

 

I kväll blir det i alla fall mat och dryck i goda vänner lag och idag är jag värd det...   

 

Kramisar och vi hörs/Ingela        

Av Ingela - 6 oktober 2010 22:00

  Av intervallträningen i måndags blev det 3 km hundpromenad och det var vad jag orkade med...


I dag, onsdag däremot har jag varit ute och intervallat och det gick över förväntan så nu skall det bli riktigt intressant att se hur det går på lördag...


 Vi hörs  och den 30/10 smäller det...              

Av Ingela - 3 oktober 2010 16:16

  Tävling eller vad man nu skall kalla det för... Jag "gick" 2,5 km... Tog fullständigt slut men är inte förvånad. Har ju varit sjuk nästan hela veckan... Men jag är full av beundran för min sväger!!! Vilstamilem på 56,54 minuter... Yippie vad du är duktig Anders!!! 

 

 Eftersom jag inte blev godkänd (helt riktigt beslut) så måste detta evenemang göras om. Om 4 veckor, dvs 30/10 skall det springas igen och då dj...r. Så nu blir det repris på de sista 4 uppladdningsveckorna och det vore väl själva fn... om det inte skall gå denna gångnen. Anders har lovt att han skall vara stum av beundran om jag springer runt på mindre än 1 timma 30 minuter. Så vi fär väl se...

 

  I morgon blir det intervall träning och sedan får det rulla på...

 

 

Vi hörs.../kramar från en taggad Ingela          

Av Ingela - 1 oktober 2010 22:11

  Vilken uppladdning! 

Gick hem från jobbet i tisdags med feber och huvudvärk... I går försvann febern men huvudvärken är kvar...

 

  Jaja i morgon är ny dag så vem vet... Badbalja och en matbit blir det i alla fall!

 

  Vi hörs och syns.../Kram Ingela           

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards