Alla inlägg under december 2010

Av Ingela - 27 december 2010 20:03

  Det blev gymmet 1½ timma på juldagen. 45 min i  crossträningsmaskinen 45 minuter gymträning, armar, rygg och mage. Snacka om träningsvärk... I går blev det inte gym men 1 timma snöskottning och 45 min hundpromenad så jag skippade gymmet. Idag efter jobbet samma sak. Inget gym men 1 timmas snöskottning... har det inte snöat i morgon så blir det gymmet...

 

  Är nått så sanslöst trött... Det är helt sjukt att en natt till 04 kan paja så mycket... Man får sota i flera dar för det...

 

Vi hörs / Ingela                

Av Ingela - 25 december 2010 13:15

  Japp...då va julafton 2010 avklarad och det har blivit juldagen... Tänk att man håller på och håller på och håller på av och till hela december för några timmar  den 24/12... Lite knäppt är det även om jag är en sån där julfantast! och i år b lev det en kanonjul!!!...!!!

 

  Äntligen lite tid över för Ingela, så nu har jag precis kommit hem efter 1 timmas hundprommenad och kl 14 skall jag till gymmet för 1½ timmas svetting...Så lite nöjd tycker jag att jag kan vara... Skulle tro att det går ner lite skinka, sillsallad, köttbullar, prinskorv och potatis sedan kanske till och med en julöl fast lätt... Skall skjutsa ungdommar under kvällen...

 

  I morgon vet jag inte om det blir gym men det blir bio...Narnia. Det har blivit en tradition att gå och se nån film under julen och det är ganska mysigt. Skulle tro att det bli Harry Potter och nått mer under jullovet... får passa på när det nån hemma som vill gå på bio...

 

  Nähä nu är det på träningskläderna och iväg till gymmet

 

Vi hörs o syns.../Ingela               

Av Ingela - 20 december 2010 17:14

  Jag har lite dåligt samvete... Inte för träningens skull men för att det har blivit lite dåligt bloggat på senaste tiden...

Konditionen kommer så sakteliga tillbaka. Promenader i raskt tempo och ett och annat besök på gymmet. Hoppas att jag under helgledigheterna skall komma in i en bra rytm. Utepromenader, jogging ute om vädret tillåter + gymmet tre ggr/vecka, så vore det väl skrutt om jag inte i vår skulle klara av den där milen i Vilsta, med svågern på 1 timma...skall kanske muta honom med badbalja och öl efteråt...  Nu gäller det att få till det, inga ursäkter godkänns.  Jag vet att han brukar läsa den här bloggen så det är bara att se till att inspirationen väller över mig. Dessutom läser dottern detta och hon är en bra påhejare och i  Svedla fram till den 16/1 så till dess borde vi ha skaffat tillbaka vanorna från i våras och somras. 

 

Nähä nu blir det en kvällsprommenad i fullmånens sken...(inspirationen som slog till)

 

Vi  hörs / Ingela                  

Av Ingela - 11 december 2010 14:21

  Sådär ja. Nu känns allt mycket bättre! Har börjat jobba igen, torsdag och fredag. Lite trött efter att ha varit sjuk i över 2 veckor men det har gått förvånansvärt bra...

Igår var det julfest på jobbet hemma hos inger S i Torshälla. Kanongod mat och dryck och trevligt sällskap. Klackarna i taket och hemma på ett strålande hunör kl 23.30 ca... Sedan lite plock och pill hemma och sängen vid 01.30 Maken kom hemlurvandes vid 3-tiden från sin julfest... Om jag säger så... Jag har varit ute med vovven och igång sedan 10-tiden, han har ätit frukost men gått tillbaka till sängen... flin. Men det är självförvållat...


Hör av mig vad i morgon...nu är det skidskytte...

/Ingela       

Av Ingela - 4 december 2010 10:02

  Det var ett tag sen men jag har varit sjuk... Halsfluss, lufrörskatarr och början till lunginflammation, varför bara ta en när man kan ta alla tre???... Tack för att det finns abtibiotika o kortison och att det fungerar!... Men nu är jag sedan i torsdags på bättringsvägen och idag skall jag ta min första prommenad på 10 dagar... Har inte kännt mig så OK som idag sedan långt innan jag blev sjuk... Så inget ont som inte har nått gott med sig.

  Det hemliga kalaset... Den 26 nov kom Erika hem på en snabbvisit för att fira sin 20-årsdag och detta ville hon skulle bli en överraskning för pappan... Så vi (jag) förberedde ett 20-årskalas utan att maken fattade ett jota, inkl presentinköp, det enda som var lite knixigr var att inte försäga sig när dottern och jag pratade med varandra på Skype... Kent blev både förvånad o glad när dottern klev in genom dörren, precis som Erika ville ha det...

På lördagen var det då kalas och det blev jättebra även om jag inte var i toppenform men familjen ställde upp och allt var klart till kl 18.00 Alla verkade nöjda och alla tyckte maten var god...

  

Sedan blev det sängen igen för Ingela men nu verkar det som all medicin har verkat och jag mår mycket bättre. Är sjukskriven t o m onsdag 8/12 men vi får se hur jag mår...Jag vet att det är jättemycket på jobbet och då är det svårt att vara hemma om man mår skapligt... Även om jag vet att man inte sjukskriver folk i onödan idag...

 

  Nu är hon på G och jag hoppas att det håller i sig...

 

Vi hörs... Många kramar/Ingela       

Ovido - Quiz & Flashcards