Alla inlägg under november 2010

Av Ingela - 24 november 2010 10:32

  Jo...precis så är det...Blä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Har inte så mycket feber men fy för den lede vad det gör ont i halsen... Har en röst som om jag hade levt på whiskey och cigaretter i månader och dessutom skrikigt mig igenom minst en rockkonsert per dag.... Även om det gör ont i halsen så är det inte alls lika vidrigt som när man har en riktig halsfluss och inte kan svälja saliven...så det är nog bara ett virus...det bara att stå ut tills det går över. Är hemma från jobbet... Klarar inte av att anstränga rösten för mycket då tar den helt slut...och det fungerar inte när man jobbar med information. Röstvila heter det men det är skitsvårt för nån som gärna pratar... Tur att det finns FB och bloggar så man kan kommunicera med folk...

  Dessutom har jag inte tid att vara sjuk!!! Har massor att göra för det är "hemligt" kalas på lördag och en del som skall fixas innan... Men som sagt jag har inte feber så det bara att göra en sak i taget så hinner vi nog...

 

   Jag lovar att ni skall få rapport...om "det hemliga kalaset"...

 

  Träningen då???... Jo det går bra förutom nu när halsen är som taggtråd... Tack gode Gud för crosstrainingmaskiner och löpband... Hoppas att jag kan köra nästa vecka...om jag tillfrisknar riktigt snabbt kanske jag köra ett pass på söndag... Nu för tiden mår jag inte bra om inte gör nått minst 5 dagar i veckan... Shit vad man kan ändar sig... Där emot väntar jag fortfarande på det stora viktraset!!!... Kommer det aldrig??? Naturligtvis gör inte tillräckligt av nått... Tränar inte tillräckligt hårt eller äter inte tillräckligt lite...Får ta tag i det där... Jag börjar tröttna... Det finns genvägar men jag hade hoppats att det skulle gå ändå!!!... Jaja det får vi efter den här helgen

 

Vi hörs o syns!!!!

Kramar/Ingela                 

Av Ingela - 20 november 2010 14:46

  Jajamen så är det... Fast jag inte har varit så flitig här på bloggen så jobbar jag på med träningen... Gymmet 2-3 gånger i veckan och minst en timmas promenad de andra dagarna. Kör ganska mycket cross training för att hålla konditionen och hoppas att det blir barmark och inte halt på vägen så jag jogga en testrunda. Hade tänkt ta 3 kilometern idag men det var snorhalt och broddarna var hemma på bänken...så det brev powerwalk med Nikki på 5,5 km ganska OK.

  Har varit på shoppingraid idag, Gensefabriken hade julmarknad och kanoooonpriser... Shoppade loss ordentligt. Både ny stekgryta och stekpanna och en del ugnsfasta formar...

  Sonen inviger stekgrytan och gör älgstek till sin mamma och pappa...snäll son!!!...

  Behöver nog ta med mig hunden på långpromonad efter maten i alla om det kommer att smaka lika gott som luktar...

 

Vi hörs o syns //Ingela                        

Av Ingela - 10 november 2010 20:07

  Gym i måndags, powewalk igår trots väder... Snöskottning idag men inget gym... Fick jobba över rill kl 18.00 idag men det är sånt som händer...

Gym i morgon men vet inte om det blir kl 06 eller 17.15 det får vi se...


Kortis idag men det blir mer en annan gångn... /Kram Ingela       

Av Ingela - 8 november 2010 23:00

  Waow!!! Har krattat nästan 3000 m2 i helgen... Strålande höstsol och frostnupna löv...kan man önska mer? Hann dessutom med en runda till skogen och fixade mossan till advent och jul. Så nu kan snön komma för min del och den kan gärna ligga kvar till påsk...Bara det fylls på med ny snö mellan varven så det blir sådär vitt och läckert... Vad som helst blir bra bara det inte blir slask...


  Har även fixat "tagg" till gymmet så nu kan det bli snö, is och halka, "springa" kan jag göra ändå även före jobbet, hela vintern så det finns inga ursäkter kvar... Men jag hoppas att jag skall kunna springa ute också, det finns ju broddar...

Avverkade en dryg timma på gymmet får se hur det blir med träningsvärk i morgon men det visar sig. På onsdag är nästa pass inbokat och i morgon bli det jogging om det inte blir 2 dm snö under dagen som de har hotat med...i så fall blir det bara powerwalking...

Många kramar och vi höres /Ingela          

Av Ingela - 5 november 2010 21:11

  Har fått lära mig att man inte skall gå ut för hårt... Så denna, den första riktigt kvällsmörka veckan för i år (mörkt när man åker hem från jobbet...) har Nikki (hunden) och jag testat alla reflexer, ficklampor och blinkhalsband... Jaaa allt fungerar så det är bara att sätta igång och springa även när det är kolsvart ute!!!

Har inte joggat kvällstid än ( den här veckan) men "powerwalkat" i så högt tempo som  jag har orkat. Sååå skönt att kroppen svarar och jag kan ge mer...det har jag inte känt på flera veckor. 

I morgon är det dags. Joggingtur 3 km i lagom tempo. Vädret ser ut att vara samarbetsvilligt också. Det är utan tvekan roligare att springa när solen skiner än när det regnar... sedan blir det lövkrattning... Det kan ju vara skönt att få undan löven INNAN snön kommer... Väderoraklen är ju lite osams och garderar med kryss för eventuellt  snöfall i veckan... Så vem vet till nästa helg kan det var vitt ute... Jag tycker det är OK med snö bara det inte är slask...

 

Det var allt för i kväll... Vi hörs i helgen/Ingela                

Ovido - Quiz & Flashcards